Dag 10 - Lisu lodge Maetang - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Margot Pessers - WaarBenJij.nu Dag 10 - Lisu lodge Maetang - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Margot Pessers - WaarBenJij.nu

Dag 10 - Lisu lodge Maetang

Blijf op de hoogte en volg Margot

22 Juli 2017 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag bezoeken we één van de 800 bergstammen in Thailand. De bewoners komen voornamelijk uit China, Tibet, en het voormalige Birma. Wij bezoeken de Lisu, een trots volk. Als het meezit brengen we ook een bezoekje aan de medicijnman. Ik loop al een paar dagen met een dik klompvoetje, dus wie weet kan hij de geest eruit verdrijven :)

We merken dat we moe zijn. We hebben zin in de dag van vandaag maar kijken uit naar de rustdagen in het resort. Maar dat is pas vanaf morgen.

De Lisu-bergstam bevindt zich midden in het thaise regenwoud, in de Gouden Driehoek. Het is het gebied waar voorheen zwaar in opium werd gehandeld.
We lopen door het dorpje. Het leven is eenvoudig maar de iphones ontbreken hier niet. We maken een stop bij de medicijnman. De oudere generaties geloven nog steeds heilig in de machten en krachten van de medicijnman, maar jongeren gaan steeds meer naar een regulier ziekenhuis. De medicijnman is desondanks nog steeds erg machtig. Een voorgenomen huwelijk moet hem voorgelegd worden, en ook wordt hem advies gevraagd als men bijvoorbeeld een verre reis wil maken.

Tijdens de authentieke lunch stortregent het. Maar het stoort ons niet, het past bij de omgeving, het regenwoud, en het is nu eenmaal regenseizoen.
Na de lunch relaxen we wat in de prachtige lodge, waarna we terug rijden naar Chiang Mai, naar het treinstation. Even een stop bij 7 Eleven, en dan de nachttrein in die ons terug naar Bangkok brengt.
Een super de luxe trein, spiksplinternieuw, met coupés met rood pluche, die door de crew later worden omgebouwd tot bedden. Niks mis mee.

Het wordt al snel donker, we peuzelem de maaltijdbox leeg en na wat geklets en gelach zoekt de een na de ander zijn/haar bed op. We zullen uiterlijk rond 06.00 aankomen in Bangkok, dus de nacht wordt sowieso kort.