Dag 2 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Margot Pessers - WaarBenJij.nu Dag 2 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Margot Pessers - WaarBenJij.nu

Dag 2 Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Margot

14 Juli 2017 | Thailand, Bangkok

Ons hotel ligt in het business district, vlakbij het centrum. De kamers zijn helaas nog niet klaar voor ons, dus dan maar lunchen.. En wat voor een lunch. Dit is meteen een geweldige kennismaking met de Thaise keuken! Hierna vanuit de koffer snel opfrissen en meteen op pad voor een tour door Bangkok.

Per bus naar Thonburi aan de andere kant van de Chao Phraya river, tot 1767 de hoofdstad van Thailand. Hier is nog steeds het oude klassieke Bangkok voelbaar. Per boot door het Venetie van Bangkok, door de klongs, de kleine waterwegen. Heel indrukwekkend, ook het kunstenaarscentrum waar we even aanleggen. Veel woningen aan de klongs hebben een geestenhuisje. De Thai gelooft heilig in geesten, die overal zitten. Het idee achter de geestenhuisjes is dat de geesten daar kunnen verblijven, het is een manier om de geesten te vriend te houden. Het is fascinerend om te kijken wat er om je heen allemaal gebeurt. Het oosterse en Boeddhistische geeft het allemaal iets extra's. Het is overigens nog een heel gedoe om in en uit te stappen op zo'n smal bootje:). Wel mooi om mee te maken. We bezoeken ook de tempel Wat Arun. Deels in de steigers maar desondanks adembenemend mooi. Net als we weer willen vertrekken met het bootje begint het te stortregenen, hebben we dat ook mooi meteen meegemaakt. Hopelijk is het na deze bui niet meer zo benauwd.

We krijgen 1 uur om ons te installereren, te douchen en om te kleden. Daarna met een groot deel van de groep een diner-cruise op de Chao Praya River, de rivier die Bangkok in tweeën deelt.