Dag 3 - Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Margot Pessers - WaarBenJij.nu Dag 3 - Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Margot Pessers - WaarBenJij.nu

Dag 3 - Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Margot

15 Juli 2017 | Thailand, Bangkok

Iets voor zessen krijgen we een wake up call, heel netjes! Om half 8 vertrekken we.

We bezoeken vandaag het district waar het Koninklijk paleis en de hoftempel liggen.
We beginnen met een wandeling door de oude wijken en lokale buurtschappen. Startpunt is de Giant Swing, weer iets dat met geesten te maken heeft, en lopen door smalle straatjes met veel kleine winkeltjes waar vooral eten wordt aangeboden.
We komen langs een park, waar vroeger een gevangenis was, en nu juist een plaats waar de lokale bevolking elkaar ontmoet en druk is met sport en tai chi.

Vervolgens lopen we richting het koninklijk paleis en de hoftempel.
Voor het Koninklijk paleis gelden strenge kledingvoorschriften omdat de in 2016 overleden koning daar, nog steeds, ligt opgebaard. In het najaar wordt hij in het openbaar gecremeerd. Omdat de koning opgebaard ligt, kunnen we niet in het paleis.
Des te bijzonderder is de hoftempel, de Wat Pra Kaew, de belangrijkste tempel van Thailand met de Emerald Boeddha.

'S middags pakken we even vrij voor onszelf, lekker even naar het zwembad op het dakterras op de 20e verdieping van het hotel. Daarna volgt het avondprogramma.

En dat was wel heel bijzonder! 15 tuk tuk's arriveren bij het hotel om ons mee te nemen naar Chinatown. Waanzinnig, het leek wel een motorbende!
Met grote snelheid manouvreren de chauffeurs zich door het drukke verkeer waarbij wij het af en toe toch wel wat benauwd kregen. De eerste stop was bij een lokale bar waar we op het dakterras een ontzettend mooi uitzicht over de rivier en de stad hadden. Daarna werden we in Chinatown afgezet waar we al wandelend naar een restaurant gingen om van lokale lekkernijen te genieten. We hebben al heel wat Chinatown's bezocht maar nog nooit zo'n drukke als hier in Bangkok.
Goed half 10 weer met de scheurende tuk tuk's terug naar het hotel voor een korte nacht. Om half zes worden we namelijk weer gewekt.