Dag 5 - Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Margot Pessers - WaarBenJij.nu Dag 5 - Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Margot Pessers - WaarBenJij.nu

Dag 5 - Kanchanaburi

Blijf op de hoogte en volg Margot

16 Juli 2017 | Thailand, Kanchanaburi

Het is hier heel groen en dichtbegroeid, prachtig! We gaan vandaag naar het Erawan National Park met haar gelijknamige waterval. De waterval heeft 7 nivo's met een hoogteverschil van enkele honderden meters.

De tocht erheen is al een feestje. We rijden door de bergen langs prachtige meren.
Bij het nationaal park aangekomen, begint de tocht. Onze gids geeft aan dat het ruim twee uur duurt om naar het hoogste nivo te lopen, klimmen, klauteren en ruim een uur terug. Challenge accepted!!
Man, man, wat was het zwaar, maar met voldoende zweet-afveeg-stops, vallen en opstaan bereiken we na twee uur level 7. Hein stapt meteen in het waterpooltje, midden tussen de knabbelende visjes. Ik houd het veilig bij pootje baden.

Daarna de terugtocht, waarbij we wisten dat die zwaarder zou worden dan de heentocht. Of de paden nu vochtiger waren, of de profielen van onze schoenen inmiddels dichtgeslibd waren, of een combinatie van beiden, geen idee, maar het werd een grote glibberzooi waarbij we ons vaak schrap moesten zetten. Ondanks dat probeerden we heel erg van de omgeving te genieten, het was echt adembenemend mooi. Hier en daar konden we zelfs een aapje spotten! Toch heel anders als in de dierentuin.

Toen iedereen weer bij het beginpunt was gearriveerd werd er een heerlijke lokale Thaise lunch gereserveerd. Rond drie uur terug in het hotel. Tijd voor het zwembad! Zon is er niet maar het is wel 30 graden, dus heerlijk om na het gezwoeg even bij te komen.

Het stikt hier trouwens van de kleine salamandertjes (gekko's), doen geen vlieg kwaad. Van insecten hebben we nog niet veel last. Helemaal niet eigenlijk.