Dag 8 Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Margot Pessers - WaarBenJij.nu Dag 8 Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Margot Pessers - WaarBenJij.nu

Dag 8 Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Margot

20 Juli 2017 | Thailand, Chiang Mai

We beginnen nu aan onze tweede week, maar eerlijk, het lijkt alsof we al drie weken in Thailand zijn! Maar we hebben dan ook alleen maar drukke dagen met volle programma's achter de rug.

Vandaag wandelen we door het oude centrum van Chang Mai (nieuwe stad). We brengen een bezoek aan de oudste tempel van de stad, de Wat Chiang Man met in de tempel een kristallen boedhha. Daarna lopen we naar het Lanna volksmuseum waar me waar kort blijven. Het koffietentje ernaast oogt een stuk aantrekkelijker. Daarna tijd voor een vroege lunch in een tentje, bekend van de saté. Nou....... Dat was een ervaring op zich! Een a- sociaal schreeuwende eigenaresse, die van de tweede etage haar koks en obers commando's gaf. Zulke taferelen hebben we echt nog nooit meegemaakt. Ondanks onze ergernis, is het stiekem ook een beetje vermakelijk.

Na de lunch stappen we in kleine vans die ons naar de top van de berg brengen om de Doi Suthep tempel aan een nadere inspectie te onderwerpen. 200 treden omhoog, pffff, maar de moeite waard. Bij goed weer heb je een prachtig uitzicht over de stad, maar helaas is het vandaag zwaar bewolkt. Rond drie uur terug in het hotel, even time off, daarna stond ons een thaise kookcursus te wachten. Maar eerst laten we flink wat kleren ophalen door de wasserette. We verkleden ons meerdere keren per dag, dus de wasserette is geen overbodige luxe.

En gaaf dat de kookcursus was! We begonnen op een lokale markt waar we uitleg over allerlei groentes en specerijen kregen. Daarna met busjes naar de kookstudio. Verrassend modern en heel ruim opgezet. We leren loempia's te maken, thaise noodles, mango met sticky rice en een curry. Het lukt allemaal en smaakt heerlijk! Ook leuk dat we een kookboekje mee krijgen, gaan we thuis zeker snel nog een keer maken!

Hierna nog even naar de night-bazaar, koopgek als we natuurlijk blijven. Een shirtje voor drie euro, een rok voor vier euro, waar hebben we het over.