Dag 12 - Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Margot Pessers - WaarBenJij.nu Dag 12 - Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Margot Pessers - WaarBenJij.nu

Dag 12 - Hua Hin

Blijf op de hoogte en volg Margot

23 Juli 2017 | Thailand, Hua Hin

Vandaag staat een fietstocht van ruim vier uur door het district Hua Hin op het programma. Het is warm vandaag en het zou de hele dag dik 30 graden blijven. Daar waren we misschien niet helemaal op berekend!
We startten bij een tentje, Say Cheese, gerund door twee Nederlandse mannen, vader en zoon. De zoon is onze gids tijdens de toer. We fietsen door alle dorpjes van het district, bezoeken een lokale levensmiddelenmarkt en hebben al snel last van de warmte. We rijden op een soort mountainbikes, dus dat is gelukkig wel heel comfortabel.

We zien de sloppenwijken, de woningen van de compounds, plaatselijke tempels en fietsen langs veel kraampjes waar lokale goederen liggen uitgestald.
Heel bijzonder is de tocht naar de monkey-berg, je weet niet wat je daar overkomt. Tientallen aapjes bewonen de berg en zij zijn bepaald niet mensenschuw. Fantastisch!
We maken een stop bij het karakteristieke treinstation van Hua Hin, gebouwd in opdracht van koning Rama de zesde, en genieten van pracjtige uitzichten over de Golf van Thailand.
Na de lunch snel terug naar het hotel voor een duik in het water en hopelijk nog wat meer zon.

Met 16 personen rijden wij 's avonds naar een braderie. Anders dan de gebruikelijke nachtbazaren staan kunst en cultuur hier voorop. Erg leuk, met heerlijke, en goedkope, foodcourts. Voor 2,- eten we onze buik vol, ondertussen genietend van allerlei live-optredens. Was de moeite meer dan waard.